+36 (1) 271-1141 info@mohanet.com
  • Magyar
  • English

Sok betegség közvetett vagy közvetlen okozója a stressz, de teljesen megszabadulni sosem tudunk tőle. Az ártalomkezeléssel azonban sokat tehetünk az egészségünkért, több technika is létezik – hatékony stresszkezelés röviden.

Stressz nélkül élni lehetetlen, viszont nem is mindig baj ez, létezik ugyanis jó és rossz fajtája is. A jó stressz segít veszélyhelyzetekben gyorsan dönteni, menekülni, viszont ha például a munkával járó nyomás hosszabb ideig fennáll, annak lehetnek egészségkárosító következményei.

Ebben az esetben legelőször azokat a kérdéseket kell feltennünk magunknak, hogy van-e lehetőségünk ezt megszüntetni, elkerülni, csökkenteni? A helyzet hosszabb távú megoldása a célunk, ezért érdemes mindent megtennünk, amit tudunk. Sokszor azonban nem csökkenthető a stressz, ezért a kezelését kell hatékonyan végeznünk, erre mutatunk most pár technikát.

Légzéstechnika

A stressz következtében szaporává válthat a légzés, gyorsulhat a szívverés, ebben az esetben a mély levegővétel segíthet. Viszont sokszor nem ilyen akut módon jelentkeznek a tünetek, de ilyenkor is érdemes lehet reggel, szünetekben, vagy lefekvés előtt pár percig a légzésre figyelni, lassabban, mélyebben venni, és abban a pár percben magunkra figyelni, megnyugvást keresni.

Nyugtató fürdő, masszázs

Ha van lehetőségünk, igenis fordítsunk időt magunkra, és használjunk olyan klasszikus stresszkezelő megoldásokat, mint egy forró fürdő vagy egy kellemes masszázs. Akár otthon, akár egy fürdőben, szalonban, tegyünk róla, hogy ez az idő csak rólunk szóljon. Használjunk habfürdőt, mécseseket, hallgassunk a kedvenc relaxáló zenénket – mert tényleg megérdemeljük.

Aromaterápia

Akár a fürdővel, vagy a masszázzsal is kombinálható, de bevetheti ezt a technikát egyszerűen bármikor, amikor otthon van, egy párologtató mécses segítségével. A megfelelő illatok csodásan ki tudnak kapcsolni, az ellazuláshoz válasszuk a levendulát, de a narancs és a menta is segítenek.

Jóga, mozgás

Ha kifejezetten stresszoldáshoz keresünk mozgást, akkor a jóga az ideális: még a „aktívabb” formája is a nyújtásokkal, hosszú, kitartott mozdulatokkal testünk ellazításában segít. De nem vagyunk egyformák: lehet, hogy Önnek a futás a legjobb stresszcsökkentő? Vagy hosszú séták a parkban? Pórbálja ki, hogy teste és pszichéje mire reagál a legjobban.

Kibeszélés

Rengeteg helyzeten sokat segít már csak az is, ha beszélünk róla, ezért ne tartsa magában, bármi is okozza a feszültséget. Ahogy kimondjuk a dolgokat, kiderülhet, hogy nem is olyan súlyos a probléma, mint hittük, egy baráti beszélgetés alatt pedig olyan új meglátásokkal gazdagodhatunk, amik segíthetnek a helyzet megoldásán. Ha pedig úgy érzi, hogy nem tudja letenni a terhet, segítségre van szüksége, nyugodtan keressen fel egy szakembert.