A cukorbetegség súlyos probléma, amit nem szabad elhanyagolni. Ha a vércukormérő diabéteszt jelez, az első dolog, amit a beteg tehet, az, ha diétára fogja magát, ahogy ezt az orvos is tanácsolni fogja.
A „diéta” szó azonban sokak számára fájdalmas emlékeket ébreszt: sok cukorbeteg évek óta szenved fogyókúrákkal, sikertelenül. A diabéteszes diéta azonban egészen más. Jó hír, hogy sokkal könnyebb betartani.

Tudja meg, miért!

Amikor a vércukormérő bajt jelez…

Ha cukorbetegséggel diagnosztizálják, diétáznia kell, ebben nincs mese. A diabétesz diéta célja azonban nem a súlycsökkentés. Ami azt illeti, annyit ehet, amennyit csak akar. A cél az, hogy normál értéken tartsa a vércukorszintet, tehát azokat az ételeket kell csupán elkerülni, amelyek hirtelen megnövelik a vércukormérő mutatta értéket. Jóllakni viszont nagyon is szabad!

Mindig csak a szénhidrát…

A vércukormérő egyetlen anyagra van kihegyezve: a szénhidrátra. Ezek felelősek a vércukorszint növekedéséért, tehát csupán ezt kell figyelni. Korábban írtunk már róla, melyek azok az ételek, amik egészségesnek tűnhetnek, a vércukormérő mégis kiakad tőlük. (beágyazás ide: Így fordulhat elő, hogy cukorbetegek számára egy http://mobilgondozas.hu/a-vercukormero-sikit-ha-ezeket-eszed) zsírosabb étel „egészségesebb”, mint egy gyümölcsös müzli.

Mennyi is az annyi?

Ahány szénhidrátcsökkentett diéta, annyi ötlet létezik arra, mennyi a javasolt napi szénhidrátbevitel. Az Atkins-diéta napi 20 grammot javasol, mások napi 30, vagy akár csak 24 grammot. Tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy bár ezek egy ideig megfelelően szinten tartják a vércukormérő jelezte értékeket, hosszú távon lehetetlen őket fenntartani.
Egy igazán hatékony módszer vércukormérővel

Amerikában futótűzként terjed egy új módszer, amellyel könnyebben és hatékonyabban szinten tartható a vércukorszint. Nem kell más hozzá, mint egy jó vércukormérő. A diéta módja a következő:

  1. Mérje meg a vércukorszintjét evés előtt. Jegyezze fel az eredményt.
  2. Egyen, amit akar. Írja fel, mit.
  3. Egy órával étkezés után használja újból a vércukormérőt. Ezt az eredményt is jegyezze le.
  4. Két óra múlva ismét mérjen, és írja le a kapott értéket.

Így megismerheti saját emésztésének működését és azt, mely ételek milyen mértékben emelik meg a vércukorszintet, illetve mennyi idő alatt ürülnek ki a vérből. Ettől fogva a teendő csupán kísérletezés. Folyamatos mérés mellett addig kell csökkentenie a szénhidrátok arányát az ételekben, amíg a kapott értékeken belül nem marad:

  • étkezés előtt: kevesebb, mint 100 mg/dl
  • étkezés után egy órával: kevesebb, mint 140 mg/dl
  • étkezés után két órával: kevesebb, mint 120 mg/dl

Hogy ezt mivel éri el, már csak Önön múlik. Ezzel a módszerrel hatékonyan és hosszú távon alacsonyan tarthatja a vércukorszintjét, úgy, hogy az az Ön szervezetéhez igazodik, és koplalnia sem kell.
A vércukormérő és a vérnyomásmérő adatait pedig könnyen megoszthatja orvosával, és rendszerezve, átláthatóan tárolhatja a számítógépen.

További egészségmegőrző tippekért kövess minket a Facebookon!

Related Post

The following two tabs change content below.

Kasler Andrea

A Mobilgondozás blogjában egészségmegőrzéssel, idősgondozással, illetve egyéb, 50 év felettiek számára hasznos cikkeket olvashat tőlem.
Share This