Oldal kiválasztása

Szervezetünk megfelelő működéséhez folyamatosan szüksége van alapvető vitaminokra és ásványi anyagokra. Sokat hallunk a különböző csodakapszulákról, de az ideális állapot fenntartásához érdemes ismernünk, hogy mire is van szükségünk: mik ezek a hatóanyagok és mennyit kell bevinnünk belőlük? Az egyik nélkülözhetetlen anyag, a magnézium következik.

 

Mi a magnézium?

A magnézium egy kémiai elem, könnyűfém, az emberi szervezet számára létfontosságú anyag. A kálium mellett a magnézium is megtalálható minden sejtünkben, fontos szerepet játszik anyagcserénkben. Több mint 300 enzim működéséhez elengedhetetlen, és csontjaink, fogaink felépítésében is fontos szerepet játszik a kalcium mellett. Ami miatt pedig kiemelt figyelmet kell fordítanunk bevitelére: a szervezetünk nem képes magától előállítani.

 

Mennyit kell belőle szednünk? Mi történik, ha ez nem sikerül?

Felnőttek számára a napi javasolt mennyiség általában 300-400 mg, viszont ettől eltérhet a szervezet igénye például nehéz fizikai munka, terhesség vagy menopauza esetén.

Ha nem jut elég magnéziumhoz szervezetünk, gyakrabban tapasztalhatunk gyengeséget, izomgörcsöket, szívritmuszavart, nehezünkre eshet koncentrálni, ingerlékenyebbé válhatunk. A hiány kialakulásához általában a megfelelő mozgást nélkülöző életmód, stressz, káros szokások (túlzott alkoholfogyasztás, cigaretta, drogok) vezetnek. A nem megfelelő táplálkozásnak szintén fontos szerepe van hiány kialakulásakor, mivel magától nem termelődik szervezetünkben.

 

Hogyan vigyük be a magnéziumot?

A magnéziumot természetes módon sötétzöld színű zöldségekkel (pl.: spenót), gyümölcsökkel (alma, füge), olajos magvakkal (mandula, dió, mogyoró) vihetjük be a szervezetünkben. Sajnos előfordulhat, hogy ételeinkkel nem tudunk elegendő mennyiséget magunkhoz venni, valamint egyes elemet gátolhatják is a felszívódását. Gátolják a magnézium felszívódását a zsíros ételek, a szénsavas üdítők és egyes tartósítószerek, és bizonyos gyógyszerek, hatóanyagok is csökkenthetik a hasznosulást, ezekről orvosánál érdemes pontosan utánakérdeznie. Ha az étkezéseink során nem sikerül elegendő magnéziumot bevinnünk szervezetünkbe, a legalkalmasabb és biztos módja a pótlásnak valamilyen étrend-kiegészítő. Lehet ez tabletta, pezsgőtabletta vagy por, drogériákban és gyógyszertárakban a legegyszerűbb hozzájutnunk ezekhez a készítményekhez.

 

The following two tabs change content below.
Share This