Az infarktus nemcsak az idősebbeket veszélyezteti, nem csak az idősgondozás kapcsán kell beszélni róla.

A dohányzás és az egészségtelen táplálkozás miatt már a 45 év alatti korosztálynak is gondolni kell az infarktus megelőzésére.

Ugyanúgy kialakulhat infarktus akkor is, ha a szívizomnak hirtelen megnövekedik az oxigén igénye, ami valamilyen fizikai terhelésnek is lehet a következménye.
Előfordulhat az is, hogy pszichés stressz miatt következik be, amit általában a munkahelyi túlterheltség okoz

Mi történik, ha infarktusról beszélünk?

Az infarktus számos szervben létrejöhet. Ilyenkor az erek elzáródásából adódó vérellátás hiányában a sejtek, szövetek bizonyos idő után elhalnak. Leginkább az érelmeszesedéssel van kapcsolatban. Amikor egy lerakódás felszakad, thrombus keletkezik, amely a vérpályában szabadon vándorolva bárhol képes elzárni a véráram útját, súlyos elváltozásokat okozva ezzel.

Milyen rossz, illetve káros szokásain kell változtatnia, ha mindezt meg szeretné előzni?

  • Dohányzás mérséklése, elhagyása
  • Egészséges, és változatos táplálkozás
  • Munkahelyi stressz oldása
  • Túlsúly csökkentése

A testmozgás mindenre megoldást nyújt

A napi rendszeres testmozgásra mindenkinek szüksége van. Közeledik a tavasz, a friss levegőn való mozgás a kedélyállapotra és a fizikai állapotra is jótékonyan hat. A mozgás szó hallatán nem kell feltétlenül nagy terhelésre, edzőteremre, vagy kilométerek lefutására gondolni. Kezdésként elegendő lehet napi fél óra séta is. A hatása nagyon rövid időn belül érezhető. A kedélyállapot megváltozik, és ennek köszönhetően a leküzdhetetlen akadálynak tűnő dohányzásról való leszokás, a változatos, egészséges táplálkozás sem fog problémát jelenteni.

Az infarktus megelőzését kezdje napi 30 perc sétával a szabad levegőn.

Related Post

The following two tabs change content below.

Kasler Andrea

A Mobilgondozás blogjában egészségmegőrzéssel, idősgondozással, illetve egyéb, 50 év felettiek számára hasznos cikkeket olvashat tőlem.
Share This