Oldal kiválasztása

Az agyvérzés korunk egyik legismertebb és leginkább rettegett betegsége, amely gyakran maradandó, vissza nem fordítható következményekkel, vagy akár halállal végződik. Csupán vitaminokkal nem tudjuk megelőzni ezt az alattomos betegséget, mert az agyvérzés kialakulásában döntő szerep jut az életmódnak.

Mi az agyvérzés?

Az agyvérzésnek két típusát különböztetjük meg: oxigénhiányból bekövetkező stroke, illetve vérzéses stroke. Az oxigénhiány következtében lezajló stroke az egyik leggyakoribb típus az előfordulást tekintve. Hasonlóan az infarktushoz, itt is az artériák elzáródása okozza a problémát, ami miatt az agy nem jut megfelelő mennyiségű oxigénhez. Ezzel szemben a vérzéses stroke esetében az agyi artéria repedése gátolja az oxigénellátást, valamint egyre növekvő nyomás alá helyezi a koponyát.

Mi okozza az agyvérzést?

Az agyvérzés kiváltó okai elsősorban az életmóddal állnak összefüggésben. Az egészségtelen életmód bizonyítottan szoros összefüggésben áll a betegséggel. Fokozott veszélynek vannak kitéve a dohányzó, rendszeresen alkoholt fogyasztó emberek, a cukor- és szívbetegek, az érelmeszesedésben szenvedők és a mozgásszegény életmódot folytatók is.

Előzzük meg a bajt!

Életminőségünkön javíthatunk úgy is, ha rendszeres mozgást iktatunk be a mindennapjainkba. Mivel az agyvérzés kialakulása az erek és a keringés állapotával függ össze, rengeteget javíthat vérellátásunkon már napi fél óra séta a szabad levegőn. Havonta néhány alkalommal érdemes szaunázással, egyéni állapotunknak megfelelő intenzitású úszással kiegészíteni a mozgásunkat. Ha szeretünk kerékpározni, ez is kiváló alternatíva lehet az autózás, tömegközlekedés helyett.

A táplálkozás szerepe

A mozgás mellett ugyanakkor nagyon fontos, hogy a táplálkozásra is odafigyeljünk. Cukros üdítő helyett fogyasszunk ásványvizet, 100%-os gyümölcslevet vagy éppen teát, amelyek antioxidáns tartalmuknak köszönhetően méregtelenítenek is. Édesség helyett válasszunk gyümölcsöt, és fogyasszunk rendszeresen zöldséget is, például a főétel mellé köretként a krumpli- vagy a tésztafélék alternatívájaként.

Nagyon fontos szerep jut az agyvérzés megelőzésében tehát a táplálkozásnak és a rendszeres mozgásnak. De mindemellett elengedhetetlen az ismétlődő egészségügyi állapotfelmérés: vérnyomásmérés, vércukormérés, valamint egyéb orvosi kivizsgálás. Figyeljünk egészségünkre, és testünk meghálálja a törődést!

The following two tabs change content below.

Birinyi Balázs

Üdvözlöm! Birinyi Balázs vagyok, és a Mobilgondozás blogjában egészségmegőrzéssel és idősgondozással kapcsolatos, hasznos cikkeket olvashat tőlem.
Share This