A szív- és érrendszeri betegségeknek több rizikófaktora is ismert. Az örökletes tényezők mellett léteznek befolyásolható rizikófaktorok is. A koleszterinszint a befolyásolható tényezők közé tartozik, többek között a dohányzással, a stresszel és a mozgásszegény életmóddal együtt.

A koleszterin minden emberi és állati sejtben megtalálható vegyület. Az egyik, kisebb részét a táplálékkal vesszük magunkhoz, míg a másik, nagyobb hányada a májban képződik.

A magas koleszterinszint lerakódásokat okoz az érfalon, aminek következtében nő az érelmeszesedés, a szív – és érrendszeri betegségek, infarktus, stroke kialakulásának kockázata.

Hasznos tanácsunk a koleszterinszint csökkentéséhez:

A megfelelő táplálkozás és a testmozgás segít a koleszterinszint normalizálásában.

Melyek azok az ételek, amelyek segítenek a magas vérnyomás és a magas koleszterinszint elleni küzdelemben?

  • zöld leveles zöldségek,
  • brokkoli,
  • halak és halolajok,
  • citrusfélék,
  • sárgarépa,
  • rostdús ételek,
  • gabonaőrlemények

Részesítse előnyben ezeket az ételeket a mindennapi étkezések során a túlzott zsírfogyasztással szemben, hogy megelőzhesse a magas koleszterinszint kialakulását:

  • Lehetőleg teljes kiőrlésű lisztből készült kenyeret fogyasszon.
  • Rizs helyett lehetőleg barnarizst fogyasszon.
  • Minden nap fogyasszon gyümölcsöt. Ez lehet szárított vagy fagyasztott is, ha nincs friss.
  • A legjobb választás a friss zöldség, de a zöldségekre is igaz ami a gyümölcsökre: lehet szárított vagy fagyasztott is.
  • Ásványvízet vagy cukor, és tartósítószer hozzáadása nélkül készült gyümölcslevet igyon.
  • A tejtermékekből az alacsony zsírtartalmú tejet, sovány sajtot, joghurtot válassza.
  • Sütéshez jó minőségű növényi olajat, pl. napraforgó, repce használjon

Az ideális testsúly eléréséhez naponta mozogjon, ellenőrizze rendszeresen vérnyomását, koleszterintszinjét.

Related Post

The following two tabs change content below.

Kasler Andrea

A Mobilgondozás blogjában egészségmegőrzéssel, idősgondozással, illetve egyéb, 50 év felettiek számára hasznos cikkeket olvashat tőlem.
Share This