Oldal kiválasztása

A szív- és érrendszeri betegségeknek több rizikófaktora is ismert. Az örökletes tényezők mellett léteznek befolyásolható rizikófaktorok is. A koleszterinszint a befolyásolható tényezők közé tartozik, többek között a dohányzással, a stresszel és a mozgásszegény életmóddal együtt.

A koleszterin minden emberi és állati sejtben megtalálható vegyület. Az egyik, kisebb részét a táplálékkal vesszük magunkhoz, míg a másik, nagyobb hányada a májban képződik.

A magas koleszterinszint lerakódásokat okoz az érfalon, aminek következtében nő az érelmeszesedés, a szív – és érrendszeri betegségek, infarktus, stroke kialakulásának kockázata.

Hasznos tanácsunk a koleszterinszint csökkentéséhez:

A megfelelő táplálkozás és a testmozgás segít a koleszterinszint normalizálásában.

Melyek azok az ételek, amelyek segítenek a magas vérnyomás és a magas koleszterinszint elleni küzdelemben?

  • zöld leveles zöldségek,
  • brokkoli,
  • halak és halolajok,
  • citrusfélék,
  • sárgarépa,
  • rostdús ételek,
  • gabonaőrlemények

Részesítse előnyben ezeket az ételeket a mindennapi étkezések során a túlzott zsírfogyasztással szemben, hogy megelőzhesse a magas koleszterinszint kialakulását:

  • Lehetőleg teljes kiőrlésű lisztből készült kenyeret fogyasszon.
  • Rizs helyett lehetőleg barnarizst fogyasszon.
  • Minden nap fogyasszon gyümölcsöt. Ez lehet szárított vagy fagyasztott is, ha nincs friss.
  • A legjobb választás a friss zöldség, de a zöldségekre is igaz ami a gyümölcsökre: lehet szárított vagy fagyasztott is.
  • Ásványvízet vagy cukor, és tartósítószer hozzáadása nélkül készült gyümölcslevet igyon.
  • A tejtermékekből az alacsony zsírtartalmú tejet, sovány sajtot, joghurtot válassza.
  • Sütéshez jó minőségű növényi olajat, pl. napraforgó, repce használjon

Az ideális testsúly eléréséhez naponta mozogjon, ellenőrizze rendszeresen vérnyomását, koleszterintszinjét.

Related Post

The following two tabs change content below.

Birinyi Balázs

Üdvözlöm! Birinyi Balázs vagyok, és a Mobilgondozás blogjában egészségmegőrzéssel és idősgondozással kapcsolatos, hasznos cikkeket olvashat tőlem.
Share This