Oldal kiválasztása

Megérkezett a hideg, és vele együtt a nátha időszaka. Az elmúlt hétvégén megérkezett a tél: a múlt heti meleg, napsütéses déli órákhoz képest a hétvégén már érezhettük a téli hideg „illatát”. Egyeseket akár felkészületlenül, felöltözetlenül is érhetett a hűvös időjárás, melynek köszönhetően nagyon hamar össze lehet szedni egy náthát vagy felfázást. A hideg elleni védekezésre azonban van pár tippünk!

Milyen idő lesz ma?

Az aktuális és várható időjárásról a legkülönbözőbb fórumokon tájékozódhatunk. A hagyomány kedvelői kikukkanthatnak reggel az ablakon, ahol a higanyos hőmérő megmutatja a hőfokot vagy tájékozódhatnak az újságban megjelentetett előrejelzésből is. Ma már a televízióban leadott időjárás jelentés megtekintése is tradicionálisnak számít, de az interneten, vagy az okostelefon-applikációkon is elérhető az aktuális időjárás. Érdemes indulás előtt megnézni a pillanatnyi hőmérsékletet, mert a korábbi becslések gyakran nem precízek. Ha azonban pontosan tudjuk, milyen hidegre és időjárási viszonyokra számíthatunk, megfelelően tudunk alkalmazkodni és öltözni hozzá.

Sapka, sál, kesztyű, esernyő

És ezzel fel is soroltuk melyek azok a kellékek, amiket a hideg idő közeledtével tilos otthon hagyni. Az esernyő esőben, havas- vagy ónosesőben, de akár havazáskor is jól jön, ha sétálnunk kell az utcákon. A sapka és sál használatával óvjuk szervezetünk a meghűlés ellen, míg a kesztyű nem csupán a didergés, de kezünk kiszáradása ellen is jó.

A vitaminok, papír zsebkendő és tea…

…elengedhetetlen „alkotórészei” a téli hónapoknak. A C-vitamin sok féle formában elérhető a gyógyszertárakban, de természetes úton is bevihetjük szervezetünkbe, téli zöldségek-gyümölcsök nyers fogyasztása útján (pl. narancs, citrom, kiwi, káposzta, stb). A légúti betegségek megelőzéséhez vagy legyűréséhez, az immunrendszer megerősítéséhez nélkülözhetetlen e vitamin. Naponta 20 perc sütkérezés a napon szükséges ahhoz, hogy kellő mennyiségű D-vitaminnal töltődhessen fel a szervezetünk. Különösen fontos a D-vitamin pótlásra figyelni az időseknek, akik a hó és jég miatt esetleg nem merészkednek ki otthonukból, így nem jutnak kellő mennyiségű napfényhez. Táplálékok útján is magukhoz vehetik a szükséges vitamint, például gombával, tojással, heringgel, lazaccal, stb. Ha a megfázást sikerül is elkerülnie, a csípős hideg előidézhet Önnél is orrfolyást, ezért legyen mindig a táskájában zsebkendő, otthon pedig bőven halmozza fel készletét, mert szükség lesz rá! A forró teafogyasztás nem csak torokfájás esetén, de akkor is kellemes érzés, ha átfázva érkezik haza. Mézzel, citrommal vagy naranccsal pedig a vitaminfogyasztás is kipipálható. Teánkat megbolondíthatjuk egy kis forraltborral is, mely persze magában fogyasztva is kiváló.

Hogyan védekezzünk a fázás „élménye” ellen?

Ha végtagjaink fáznak, egész testünk didereg. Ahogyan nyáron is csuklónkat és bokánkat érdemes hideg vizes borogatással hűteni a kellemesebb testhőmérséklet elérése érdekében, úgy télen is épp e területek melegen tartására kell koncentrálnunk. Legyünk bárhol: az utcán, vendégségben vagy otthon, tegyünk meg mindent kezünk-lábunk melegen tartása érdekében! Használjon ehhez bélelt csizmát és kesztyű az utcán, vastag zoknit és (vendég)papucsot a lakásban, továbbá ne hagyja, hogy kézfeje kihűljön: mozgassa, használja, szükség esetén melegítse a radiátor vagy kályha melegénél. Ma már sok üzletben, de az interneten is lehet kapni kéz- és lábmelegítő elektromos készüléket, mely rövid használattal segít melegen tartani végtagjait és így kellemes hőérzetet biztosít.

Related Post

The following two tabs change content below.

Birinyi Balázs

Üdvözlöm! Birinyi Balázs vagyok, és a Mobilgondozás blogjában egészségmegőrzéssel és idősgondozással kapcsolatos, hasznos cikkeket olvashat tőlem.
Share This