Oldal kiválasztása

Az agyműködés szempontjából a B6-vitamin talán az egyik legfontosabb tagja a B-komplex családnak. Ez az esszenciális vegyület, ami pridoxin néven is ismert, részt vesz az energiatermelő anagycserefolyamatokban és a neurotranszmitterek (idegi ingerületátvivő anyagok) termelésében.

A B6-vitamin alacsony szintje a kognitív képességek csökkenéséhez, az agyszövetek sorvadásához és akár Alzheimer-kórhoz is vezethet. Kutatások szerint a B6-bevitel növelése fokozhatja a szellemi és fizikai enegriaszintet, javíthatja az agysejtek közötti kommunikációt és akár segíthet megakadályozni az idősödéssel járó idegsérüléseket.

 

Hogyan hat pontosan a B6-vitamin az agyra?

 

Bizonyított, hogy a B6-vitamin számos különböző neurotranszmitter létrehozásához szükséges. A neurotranszmitterek szabályozzák gondolatainkat, memóriánkat, érzelmeinket, illetve tudatos és tudattalan mozdulatainkat is. A B6-vitamin részt veszt az acetilkolin, dopamin, szerotonin, norepinefrin és melatonin szintézisében.

Másik fontos feladata, a B6-vitaminnak, hogy segíti a vér homocisztein szintjét szabályozni. A homocisztein egy aminosav, ami összefüggésbe hozható a szívbetegség kockázatával. A túlzottan magas homocisztein szint agysorvadást is okozhat, ami pedig Alzheimer-kórhoz és egyéb kognitív hiányokhoz vezethet.

Végül, de nem utolsósorban, a B6-vitamin fontos a bevitt táplálék sejtjeink számára hasznosítható energiává történő átalakításhoz is.

 

Jobb memória, jobb közérzet, a szellemi leépülés lassítása

 

Egy, az American Journal of Clinical Nutrition című folyóiratban publikált tanulmány azt találta, hogy azok az emberek, akiknek szervezetében magas volt a B6-vitamin szintje, jobban teljesítettek kétféle memóriateszten is.

A B6-vitamin segít növelni a szerotonin és dopamin termelését az agyban, ami hozzájárul a szorongás, a depresszió, a fáradtság és a fájdalom enyhítéséhez. Férfiak és nők esetében is segíthet a libidó fokozásában, valamint nőknél a premenstruációs szindróma (PMS) tüneteinek – különösen a depresszió – csökkentésében.

Az angliai Oxfordi Egyetem kutatói bizonyították, hogy a nagy dózisú B-vitamin szedése napi rendszerességgel, jótékony hatással van az enyhe kognitív károsodásban szenvedő idősebb emberekre. A B-vitaminok (beleértve a B6) pótlásától az agyzsugorodás sebessége 50 százalékkal visszaesett! Ennek eredményeként valószínűleg a demencia kockázata is jelentősen csökken.

20014-ben dél-koreai tudósok idős emberek körében vizsgálták meg a B-vitamin bevitel és a kognitív funkciók kapcsolatát. A résztvevők között 100 enyhe kognitív károsodással küzdő, 100 Alzheimer-kóros, és 121 egészséges alany volt. Eredményeik alapján pozitív kapcsolat áll fenn a B6-vitamin és a kognitív funkciók, azaz az intellektuális teljesítőképességünkért felelős készségek között.

 

Forrás: netamin

 

További cikkeink ebben a témában:

Különbség a férfiak és a nők vitamin szükséglete között?

Fontos vitaminok, ásványi anyagok: B-vitamin

The following two tabs change content below.

Beregi Boglarka

Share This