Oldal kiválasztása
Kímélő testmozgással a demencia és a keringési megbetegedések kockázata is csökkenthető.

 

A mozgás csökkenti a szívbetegségek és a keringési rendellenességek kialakulásának kockázatát, valamint a demencia megelőzésében is hasznos segítséget jelent.

A sport csökkenti a rizikófaktornak tartott túlsúlyt, segít legyőzni az alvászavart, helyreállítja a vérnyomást és a pulzust, valamint közvetlenül az agyra is hat: támogatja a neuronok növekedését, valamint védi az ereket, melyek biztosítják, hogy kellő mennyiségű oxigénhez juthassanak a test, illetve az agy egyes területei.

 

Mozgásformák az egészségért

 

A leghatékonyabb mozgásformáknak az aerob sportokat tartják, melyek serkentő hatása tudományosan bizonyított. Nem kell a legmegterhelőbb mozgásokra gondolni, de a rendszeresség fontos: a szakértők szerint több alkalomra elosztva, heti legalább 150 perc alacsonyabb intenzitású vagy 75 perc intenzívebb mozgás biztosítja az erek védelmét.

  • A gyors reakciót, szem-kéz koordinációt igénylő, ütős sportok, így a tenisz, a pingpong vagy a tollas a leghatásosabb a kardiovaszkuláris betegségek megelőzésére.
  • Ha az úszás egyhangúnak tűnik, jó választás a vízi aerobik: úgy mozgatja át a testet, hogy közben nem ró felesleges terhelést az ízületekre.
  • A séta a futásnál jobban kíméli a térdet, de a nyújtásról itt sem szabad elfeledkezni. A tempó egy idő után picit gyorsulhat, vagy emelkedőkkel is nehezülhet a mozgás.
  • A kenuzás a mozgáskoordinációt, a reflexeket is edzi, ráadásul kalandos társasági program lehet a nyárias időben.
  • Az elliptikus tréner kíméli a láb és a hát ízületeit, mégis kellemesen átmozgatja az egész testet.
  • A hatha jóga könnyebb típusai is javítják a vérkeringést, segítenek megőrizni a mozgékonyságot és a hajlékonyságot.

 

Forrás: femina

The following two tabs change content below.

Beregi Boglarka

Legfrissebb tőle: Beregi Boglarka (Összes listázása)

Share This