Bizonyára hallott már róla, hogy a dohányzás és a túlsúly egészségtelen, és hogy a rendszeres testmozgás mennyire fontos a magas vérnyomás és az infarktus elleni küzdelemben.

Ön mit tesz az egészségének a megőrzésért?

Sajnos, a megelőzés fontossága még nem ivódott be eléggé a köztudatba, ezért is van annyi szívbeteg Magyarországon, ezért esnek oly sokan évente áldozatául az infarktusnak.

Hajlamosak vagyunk biztosnak és megrendíthetetlennek hinni egészségünket, egészen addig, amíg nem fáj semmi, vagy ami még rosszabb, az infarktus tünetei nem jelentkeznek. Pedig egyszerűen is többet tehet egészsége megőrzéséért, minthogy az idővel kialakuló betegségeket kezeli.

Az orvosi vizsgálatok mellett az egészséges táplálkozás és a rendszeres testmozgás szerepét nem lehet eléggé hangsúlyozni.

Mozogjon többet

Nem kell feltétlenül atlétaként élnie az életét ahhoz, lépéseket tegyen az egészsége megőrzéséért, akár egy infarktus megelőzéséért. Az olyan egyszerű mozgásformák, mint a séta, a kertészkedés, a házimunka, vagy a kerékpározás is segítenek.

Napi 30-60 perc rendszeres mozgás már elegendő ahhoz, hogy a mozgásszegénységet mint kockázati tényezőt kiiktassa az életéből.

Ne dohányozzon

Amennyiben Ön vagy családtagja dohányzik, segítséget is kérhet a leszokáshoz. A dohányzás elhagyása illetve mérséklése is jelentősen csökkenti az infarktus kialakulásának kockázatát.

Figyeljen tudatosan az étkezésére az infarkus elkerüléséért

  • Növelje a friss gyümölcsök és zöldségek (saláták) fogyasztását.
  • Csökkentse cukor- és sófogyasztását.
  • Kevés zsiradékot fogyasszon.
  • A vajat helyettesítse margarinkészítményekkel.

Ellenőrizze rendszeresen a vérnyomását

A folyamatosan fennálló magas vérnyomás értékek a szívet keményebb munkára késztetik, ami idővel az érrendszer súlyos károsodását, akár infarktust idézhet elő.

Related Post

The following two tabs change content below.

Kasler Andrea

A Mobilgondozás blogjában egészségmegőrzéssel, idősgondozással, illetve egyéb, 50 év felettiek számára hasznos cikkeket olvashat tőlem.
Share This